torstai 13. elokuuta 2015

Olen puutarhatontunkuvatus

Otsikosta huolimatta en puhu tässä blogimerkinnässä Osmo Soininvaarasta. Luultavasti en ole edes sukua hänelle, tai ainakaan tietääkseni. Tarkoitukseni oli kertoa, että viime sunnuntaina kävi kaksi tuttua naista luonani nauttimassa olutta ja syömässä sipsejä. Ja lopulta oli vieraillani kotiinlähdön aika. Lähdin saattamaan toista vieraistani bussille. Minulla oli muuten varsin aggressiivinen vaatetus päällä, mutta jalkaani olin laittanut puutarhajalkineet. Vieraani mielestä näytin melko hauskalta.

Päivää aikaisemmin kotonani oli ollut tapahtuma, jota kutsun kulttuurielämätilaisuudeksi. Sen alettua pidin George Orwellin dystopiasta "Vuonna 1984" tutun "kahden minuutin vihan". Oma versioni siitä oli sellainen, että hakkasin painavahkolla jordanialaisen tikarin muotoisella pullonavaajallani edellistä tietokoneeni kiintolevyä. Jonkin verran myöhemmin eräs vieraistani lainasi minulle kätköstään suurikokoisen jakoavaimen, jonka toisella päällä hakkasin kiintolevyä lisää. Täyttä kahta minuuttia en kuitenkaan jaksanut hakata yhteensä, kun on sen verran heikko kunto.

"Naulatkaa syntinne ristille", on apostoli Paavali lausunut. Olen nyt ajatellut, että voisin tuon kiintolevyni naulata seinään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti