sunnuntai 26. elokuuta 2012

Sari Järveläinen, Vihreiden kunnallisvaaliehdokkaana [kirjoitettu vuonna 2012]

Niitä nimitetään nykyään kuntavaaleiksi, mutta minä vanhana konservatiivina nimitän niitä kunnallisvaaleiksi. Ystäväni Sari Järveläinen on nyt ehdokkaana Vantaan kunnallisvaltuustoon.

Sari on Vihreä. Itse olen aikana kaukana Vihreitten ajatusmaailmasta, mutta minusta Sari on ikään kuin järkivihreä. Muuten Vihreät on minusta aivan liian täynnä sananvapauden vastustajia, kukkahattutätejä, kristinuskon vastustajia ja feministejä. Minun ja Sarin poliittiset kannat taitavat erota eniten toisistaan siinä, että hän vastustaa ydinvoimaa kun taas minä pidän ydinvoimaa hyvänä ylimenokauden ratkaisuna kunnes saadaan kehitettyä jotain selvästi parempaa.

Tämä on vähän outo poliittinen "mainos", sillä minä itse en luultavasti aio äänestää Saria tai ketään muutakaan Vihreää. Olen Muutos 2011 -puoleen kannalla, joten siltä suunnalta etsinen ehdokkaani.

Mutta voisin kai lopuksi kehaista hiukan yleisesti Vihreitä lainaamalla tohtori Jussi Halla-ahoa. Tämä oli 4.10.2010 Hommaforumin keskusteluketjussa 'Nelonen: Vihreiden ex-kansanedustaja eroaa protestiksi puolueesta' todennut Vihreistä seuraavaa:

On totta - kuten joku jo sanoi -, että on osattava erottaa valtakunnallinen taso paikallistasosta ja että paikallisella tasolla vihreät ovat saaneet hyvääkin aikaan.

PS Palaan myöhemmin uudemman kerran kunnallisvaaleihin, kun olen keksinyt ensin jotain kirjoitettavaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti