maanantai 19. lokakuuta 2015

Varustelekan toimitusjohtaja Lindholm on avautunut alkoholin myynnistä ja Alkon toiminnasta

Uusi Suomi tietää kertoa, että Varustelekan toimitusjohtaja Valtteri Lindholm on avautunut Facebookissa alkoholin myynnistä ja Alkon toiminnasta. Varusteleka on armeijatyyppisiä ja retkeilyasusteita ja -varusteita myyvä liike.

Varusteleka on alkanut myydä pienpanimoiden keskiolutta ja haluaa nyt laajentaa suomalaisten oluiden valikoimansa 50 merkkiin. Lisäksi yhtiö haluaisi myydä olutta netissä siten, että tuotteet toimitettaisiin asiakkaille Matkahuollon kautta.

Itse olen maistanut Varustelekan oluista Miehistö Pilsneriä, Sissi Alea ja Upseeri IPA:ta. Ne olivat minun hienostuneen makuaistini mukaan kuitenkin melko geneerisiä, eli tehty perinteiseen suomalaiseen makuun. Kun nyt katsoin Varustelekan sivuja, niin valikoimiin on sittemmin tullut kuusi olutta lisää. Niistä kiinnitti huomioni Tumma MaMu dark ale -olut. Varustelekan olutta koskevalla sivulla on myös vaatturin ja tv-ohjelmien tekijän Arman Alizadin kuva ja lainaus tältä: "Ootko koskaan miettiny miltä mä maistun? Nostamalla Tumman MaMun huulille, saat sen selville!" Ehkä maistan, vaikka nuo kolme aikaisempaa olivatkin olleet pettymys. Toki asiaan on pienessä määrin vaikuttanut sekin, että useimmiten olen tavannut nauttia olueni IV-vahvuisina. Kuten asiallista on, niin Varustelekan oluet löytyvät liikkeen sivuilta osiosta Ruokailu ja nesteytys. Se kuulostaakin järkevältä.

Tämä Lindholm on siis pohtinut sellaistakin, että Varusteleka rupeaisi myymään olutta netissä siten, että tuotteet toimitettaisiin asiakkaille Matkahuollon kautta. Mies toteaa, että kun noutopisteessä kuitenkin on keskioluen myyntiluvat, ja täysi-ikäisyys tarkastetaan paketin vastaanottajalta, ei oluen nettimyynti kerrassaan voi olla laitonta.

Lindholm kritisoi Alkoa palvelun kehnoudesta, suomalaisen olutkulttuurin tylyttämisestä ja suomalaisten ajamisesta ulkomaisten nettikauppojen asiakkaiksi. Lindholmin mukaan Varustelekan tarkoitus ei ole saattaa kansalaisia useammin humalaan.

"Me sen sijaan ollaan tarjoamassa mahdollisuus arvostaa olutta, ja nimenomaan suomalaista olutta, laatutuotteena, jonka pointtina ei ole vetää pää täyteen, vaan jonka tarkoitus on tutustua erikoiseen ja mielenkiintoiseen makumaailmaan."

Jotkut kaipaavat edelleen viinejä ruokakauppoihin. Itse pitäisin parempana sellaista, että keskiolutta vahvemmat oluet saataisiin ruokakauppoihin. Sellainen tukisi paremmin suomalaista työtä ja osaamista. Ja tämä ei olisi rasismia ulkomaalaisia kohtaan. Kyllähän italialaisetkin saavat perustaa panimoita ja saisivat sitten tuoda kaikenlaisia oluita Suomeen.

Valtteri Lindholm olisi itse valmis hyväksymään viinitkin ruokakauppoihin.

PS:

Itse pidän kuitenkin pahana sitä, että kuuluessani Varustelekan sadan parhaan ilmaisen mainostajan joukkoon joudun kokemaan sen, että perinteisen väristä mustavalkoista Calico Jack -tyyppistä merirosvokangasmerkkiä velcro-taustalla ei ole viimeksi kuluneina kolmena kuukautena kuulunut liikkeen varastoihin, ja kolme kertaa olen ehtinyt jo kyselläkin siitä. Varustelekasta ostamani musta välikauden takki kaipaisi loputkin siihen haluamistani merkeistä, jotta kehtaisin mennä se päällä ulos ja saada lähimmäisiltä informaatiota siitä, onko takki kovinkin groteskin oloinen ulkonäöltään vai ei.

Saksalaisen sotilassuklaan kopiot ovat loppuneet, joten joutunen joka tapauksessa lähiviikkoina pistäytymään Varustelekassa. Siitä onkin jo aikaa. Voin kysellä paikan päällä uudestaan kangasmerkeistä.

Tämä puute kangasmerkeissä on kovin ikävää, kun hankin suuren osan vaatteistani nykyään Varustelekasta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti