perjantai 15. kesäkuuta 2018

Menoa ja meininkiä unessa

Näin jokin aika sitten seuraavanlaista rajuhkoa unta:

Tunsin jonkin naisen, jolla oli jonkun miehen kanssa yhteishuoltajuus lapseen. Minun piti sitten jotenkin auttaa tätä naista käymällä tämän miehen luona. Miehellä oli taipumusta rikollisuuteen. Paikalla oli joku toinenkin mies, ja nämä sitten keskustelivat keskenään esperanton kielellä, jota he käyttivät keskinäisenä salakielenään. Oma esperantoni oli unessa sen verran ruosteessa, etten ymmärtänyt, mistä oli kyse.

Sitten mies löi minut kanveesiin ja repi seuraavaksi paitani auki. Ensin olin hölmistynyt, että mistä tässä on kyse, mutta sitten paitani alta löytyi ihmeellinen häkkyrä, joka oli poliisin kuuntelulaite. Sanoin miehelle sitten ad hoc -selityksenä, että olin kertonut poliisille oman mielipiteeni olevan, että tuollainen laite löytyy liian helposti.

Teostani ei kuitenkaan koitunut minulle enempää harmia. Minut päästettiin lähtemään suosiolla pois.

Myöhemmin olin tunkeutunut salaa miehen kotiin, ja sitten lähdin portaikon kaidetta pitkin viilettämään alaspäin. Minua alettiin kuitenkin ajamaan takaa. Alas päästyäni en ollutkaan enää tämä minä, vaan ulkopuolinen tarkkailija.

Alas kaidetta pitkin paennut mies, joka en enää ollut minä, koki alas asti selvittyään vaikeuksia päättää, mihin suuntaan piti jatkaa pakoa. Ja hänet saatiin kiinni.

Takaa-ajanut mies yksinkertaisesti ampui pistoolilla takaa-ajettua päähän. Ja näin valveilla ollessa tämä tuntuu vähän kummalliselta. Nimittäin talon alakerrassa oli kauppa- ja liiketiloja, ja mies murhasi toisen ihmisen oman kotitalonsa alakerrassa. Ja silminnäkijöitäkin oli. Luulisi tuollaisesta jäävän kiinni!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti