perjantai 6. marraskuuta 2015

Avaruuspainajainen ja japanilaiset elävät kuolleet sotilaat

Näin jokunen yö sitten sellaista unta, että jostain kumman syystä minun oli määrä lähteä käymään kuussa jonkin porukan kanssa. Minua pelotti, että en kenties pääse palaamaan takaisin sieltä. Minulla oli kuitenkin oikeus päättää itse, lähdenkö sinne. Päätin lopulta lähteä, mitä päätöstä en nyt valveilla ollessa ymmärrä.

Kuunatseista ei liene kysymys tässä unessa. Uni kuitenkin muuttui sitten sellaiseksi, että olinkin jossain avaruusasemalla, ja minä pelkäsin sen ajoaineen loppumista, mikä johtaisi ennen pitkää aseman ajautumiseen pois aurinkokunnasta. Unessa oli lopussa myöskin puhetta Dysonin kehän rakentamisesta.

Avaruusunet ovat suurin piirtein kaameimpia painajaisunistani.

Mutta näin myöhemmin toisenlaista painajaista, jolle en myöskään toivo uusintaa. Siinä japanilaiset toisen maailmansodan aikaiset sotilaat, jotka sattuivat myöskin olemaan eläviä kuolleita, tekivät jalkaväkihyökkäystä.

Näin myös sellaista unta, jota en kehtaa jakaa sosiaalisessa mediassa, sillä sellaisen näkeminen voisi johtaa selväpäisyyteni kyseenalaistamiseen.

2 kommenttia:

  1. Kateeksi käy, minun uneni eivät ole lähellekään noin värikkäitä. Pitää varmaan jutella lääkärini kanssa, josko saataisiin lääkitykseni paremmin kohdalleen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin pitkälle kuin muistan, olen nähnyt usein muistamisen arvoisia unia.

      Poista