lauantai 23. marraskuuta 2013

Yöllistä sekoilua

Viime yönä en ollut saanut vielä nukuttua. Olin löhönnyt punkassani pitkään. Kuulin jonkin oven talossa kolahtavan. Sitten näin makuuhuoneen etuseinän kaappien oviin piirtyvän kaksi kirkasta punaista selkeäpiirteistä hymiötä. Minä ajattelin, että makuuhuoneen verhot olivat jääneet hieman raolleen ja joku nyt laserosoittimella "ampui" hymiöitä. Muutaman sekunnin päästä hymiöt hävisivät näkyvistä. Seuraavaksi pelästyin, kun tajusin, että nämä hymiöt ovat "Mentalisti" -sarjan pääpahiksen Red Johnin "minä kävin täällä" -merkkejä.

Päättelin seuraavaksi, että minulla on virtsahätä ja nousin ylös. Varmuuden vuoksi tarkistin koko kämppäni ennen vessaan menoa, ettei vain Red John tai joku muu ollut paikalla. En viitsinyt tarkistaa, oliko parvekkeen ovi kiinni. Kävin virtsaamassa ja menin sitten takaisin nukkumaan.

Aamulla tein havainnon, etteivät makuuhuoneen verhot olleet ollenkaan erillään toisistaan.

...
PS 29.11.2013:  Sainpa muutamaa päivää myöhemmin käsiini kirjekuoren, joka sisälsi kutsun palkintolounaalle tämän viikon torstaina. Sen yhdistykseni kustansi aktiiveilleen. Virallinen kutsu tuli näin ollen periaatteessa turhan myöhään, mutta olin toki ollut palkintolounaasta tietoinen jo aikaisemmin. Kirjekuoreen oli kiinnitetty kaksi hymiötä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti