lauantai 27. heinäkuuta 2013

Mossadin agentti -uni

Näin keskiviikkoiltana, kun olin harrastamassa iltalöhöämistä, seuraavanlaista unta:

Olin jossain julkisessa paikassa, jossa oli paljon ihmisiä. Se oli ehkä kahvila. Olin Mossadin agentti. Näin oudosti käyttäytyvän, siististi pukeutuneen arabin. Rupesin epäilemään häntä pommittajaksi. Mies huomasi pian, että epäilin häntä. Hän alkoi räjäyttelemään kolmiomaisen pötkylän muotoisia minipommeja, jotka aiheuttivat melua mutta eivät vahingoittaneet ketään. Viereisessä tilassa seinän takana oli kaksi kollegaani tutkimassa asioita. Minä päätin pyytää heidät paikalle. Huusin: "Iisak!" Kollegani tulivat pian paikalle. Mutta kävikin ilmi, ettei tämä arabi ollutkaan terroristi. Hän vain harrasti pienten suhteellisen harmittomien paukkujen rakentelua ja räjäyttelyä. Minä esittelin sitten kollegani hänelle. Koska en muistanut toisen kollegani nimeä, esittelin hänet sanomalla: "This is mister mister" (suomeksi: "Tämä on herra herra"). Toisen kollegani esittelin sanomalla yksinkertaisesti: "This is my boss" (suomeksi: "Tämä on pomoni").

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti