maanantai 3. kesäkuuta 2013

Perussuomalaisten Suuri Mainos

Perussuomalaiset-puolue oli ostanut äskettäin tunnetun Helsingin Sanomat -nimisen lehden paperiversion etusivun omaan käyttöönsä. Mainostamistila oli Persuille maksanut 50.000 euron verran. Se on itse asiassa melko paljon (ks. alempaa täsmällinen tieto mainoksen hinnasta).

Ökypuolue RKP:n entinen puheenjohtaja oli nimittänyt tätä mainostamista kalliisti valtakunnan suurimmassa paperilehdessä ökypropagandaksi.

Itse en ehkä olisi Perussuomalaiset-puolueena mennyt tuollaista tekemään. Rahalle olisi voinut löytyä parempaakin käyttöä. Mutta mainos toimi kuitenkin siten kuin oli tarkoituskin. Se nousi koko tämän kansakunnan huulille.

Itse asiassa olen asiasta kuitenkin oikeasti sitä mieltä, että Perussuomalaisten arvot ovat sen verran kovasti vastoin Helsingin Sanomien monikulturistista ja suomalaisvastaista linjaa, että Persujen mainostajien olisi pitänyt pysyä vähintään kepinpituuden päässä mokomasta.

Itse olen toisen puolueen kannattaja, mutta silti...

...
PS Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini sanoo nyt, että julkisuudessa on ollut liikkeellä väärä tieto mainoksen hinnasta. Hänen mukaansa mainos maksoi yhteensä reilut 35.000 euroa, josta Helsingin Sanomat kuittasi 28.000 euroa.

4 kommenttia:

  1. Hesarin poliittisessa linjassa mainosraha tuo painosmäärät, joten ehkäpä mainospäivän pääkirjoitus olisi kertonut eniten lehden linjasta ei pelkkä etusivun mainos.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu. Mutta miksi tukea Saatanaa, kun voi olla tukemattakin.

      Poista
  2. Onko Hesari Saatanasta ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minun mielestäni on. Tai on itse Saatana.

      Yleensä saatana kirjoitetaan pienellä, mutta Hesarin tapauksessa teen poikkeuksen. :)

      Poista