lauantai 29. kesäkuuta 2013

Mies seiniä pitkin roiskittuna

Torstaina olin saanut päähäni seuraavanlaisen ajatuksen:

Minun kokemukseni elämästä on suurin piirtein seuraavanlainen: Minut ammutaan pitkin seiniä haulikolla. Sitten elämä pureskelee minut huolellisesti, minkä jälkeen se sylkäisee minut suustaan. Seuraavaksi se naulaa minut seinälle kuivumaan.

Kuitenkin seuraavana yönä tapahtui jotain sellaista, mikä piristi minua ja aiheutti minussa suurta myönteistä ihmetystä. Nimittäin olen vaikka kuinka monen vuoden ajan nähnyt vähintään kerran joka ikinen viikko unta siitä, että käyn jotain koulua tai koulutusta. Ja aina on joku aine, jonka tunneilla en suostu käymään. Ja sitten ihmettelen, että joudunko sen takia käymään luokan uudelleen.

Koulu-unet voivat käsittääkseni viitata siihen, että koko elämä on suorittamista.

Viime yönä näin kuitenkin ensimmäisen kerran unta, jossa sain "koulusta" päättötodistuksen. Se aine, jonka opiskelun olin hoitanut huonosti, ei estänyt koulun loppumista, sillä sain siitäkin numeron, joka oli parempi kuin hylätty.

Nyt on "koulunkäynti" ohi.

4 kommenttia:

  1. Olet ehkä kokenut jonkin myönteisen muutoksen elämässäsi. Tai ehkä ajattelutapasi on jollain tavalla muuttunut. Oli syy mikä tahansa, sinulla on syytä olla tyytyväinen. :) Voisitko kertoa kaikille, että minua harmitti kovasti, että jouduin heti lähtemään? Olin arvioinut matkoihin kuluvan ajan väärin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kerroin. Juu, aika nopeasti jouduit lähtemään.

      Poista
  2. Onko tullut lisää koulu-unia tämän jälkeen ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No joku on voinut tulla nähtyä, mutta ei kai mitään vakavaa.

      Poista