tiistai 13. marraskuuta 2012

Puukotan itseäni henkisesti

Nimeni on Tom Kärnä, ja haluaisin kertoa teille, että olen huono ihminen. Kuluvan vuoden 2012 toukokuussa olin aloittanut bloggaamiseni. Myöhemmin olin sekä muuttanut blogini nimen että muuttanut blogini sen nimen mukaiseen osoitteeseen. Olin luvannut lukijoille, etten hyvin pitkään aikaan muuttaisi blogini nimeä saatikka varsinkaan osoitetta.

Alunperin blogini nimi oli ollut 'Jumala on heikko ja voimaton maailmassa', joka nimi viittasi natsien tappaman pastori Dietrich Bonhoefferin yhteen varsin erikoiseen tekstiin. Siirrettyäni blogini uuteen osoitteeseen sen nimi oli siitä lähtien 'Me olemme kaikki syntisiä'. Nimi oli minusta huomattavan nerokas, koska tämä fraasi on hyvin tunnettu. Ja kumma kyllä kukaan ei ollut minua aikaisemmin ehtinyt ottaa sen mukaista osoitetta käyttöön Blogspot-palvelussa.

Aikaa myöten minulle kävi kuitenkin melko selväksi, että blogin uusi nimi ja osoite vieraannuttavat niitä ihmisiä joille kristinusko ei merkitse juurikaan mitään tai jotka jopa suhtautuvat kristinuskoon jonkin verran vihamielisesti. Ja toiseksi minusta tuntui, että ne ärsyttävät joskus myös kristinuskoon myönteisesti suhtautuvia, koska blogissani ei ole juurikaan Jeesus- ja kristinuskojuttuja yms. Ankaran sisäisen kamppailun jälkeen päätin vaihtaa vielä kerran sekä nimeä että osoitetta. Päätin myös, etten enää ikinä lupaa kenellekään, tai en ainakaan kenellekään blogini lukijalle, mitään kovin suuria. Lieventävänä asianhaarana tässä on se, että en aio hävittää 'Me olemme kaikki syntisiä' -blogiani aivan heti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti