torstai 26. kesäkuuta 2014

Syvähenkinen elämä ja Boko Haram

Islamilaista valtiota ajava Boko Haram on arvioiden mukaan murhannut, teloittanut ja surmannut jopa 14.000 ihmistä Pohjois-Nigeriassa viimeisten kolmen vuoden aikana.

Vuosien väkivaltaisuudet ja hallituksen kyvyttömyys suojella kansaa ovat nyt aiheuttaneet aseistautumisen kierteen. Paikalliset järjestäytyvät nyt kotikutoisiksi armeijoiksi, jotka varustautuvat luotiliivein ja kotitekoisin kiväärein.

Viimeisen vuoden aikana erityisesti kolme kodinturvajoukkoa on kasvanut kokoa. Yhdessä ryhmillä, jotka ovat tiiviisti yhteydessä toisiinsa, on noin 11.000 jäsentä.

Nigerian viranomaiset pelkäävät, että kodinturvajoukot heikentävät entisestään maan pohjoisosien vakautta. Mutta kun Nigerian hallinto ja puolustusvoimat eivät kykene suojelemaan ihmisiä kiilusilmäisten fanaatikkojen veritöiltä, niin ei ihme ole, että ihmiset haluavat ottaa asiat omiin käsiinsä.

Toivotan mitä parhainta onnea työssään vittuperseitten tuhoamisessa nigerialaisille kodinturvajoukkojen ihmisille. Ja olen aivan varma siitä, että kaikki maltilliset muslimit toivottavat kanssani samaa.

Toivoisinpa voivani itse sanoa:

Kuka minä olen? Olen Tom Kärnä, Seppo ja Sirpa Kärnän poika. Olen koston oikea käsi ja saapas joka tulee potkimaan vitun perseenne koko matkan takaisin Arabiaan. Olen lihaksi tullut kuolema, ja viimeinen elävä asia jonka tulette ikinä näkemään. Jumala lähetti minut.

Ja sama pätee itse asiassa Pohjois-Koreaankin.

3 kommenttia: