lauantai 10. elokuuta 2013

Rakastan Hommaforumia!

Minusta tuli aikoinaan nuiva eli netsi. Ja 8.2.2010 rekisteröidyin pahan keskustelupalstan Hommaforumin käyttäjäksi. Rekisteröityneenä käyttäjänä ihminen pääsee pahan Hommaforumin kaikista osastoista lukemaan myös rekisteröimättömiltä suljettua Peräkammaria, joka sisältää esim. foliohatun kudontaa, ja kirjoittelemaan ylipäätään aihealueille sekä osallistumaan pahan Hommaforumin käyttäjien rakentamiin mielipidekyselyihin. Lisäksi noin viikon päästä rekisteröitymisestä ihminen siirtyy pysyvästi Voiman pimeälle puolelle.

Olen melko ujo. Siksi kesti rekisteröitymisen jälkeen noin yhdeksän ja puoli kuukautta ennen kuin sain kirjoitettua ja pistettyä ensimmäisen tekstinpätkäni pahalle Hommaforumille. Esittelin siinä itseni itse-esittelyihin keskittyvässä keskusteluketjussa. Julkaisin sen 25.11.2010, ja se kuului seuraavasti:

"
Heips! Olen 40-vuotias miehenjannu Vantaalta.

Olen syntymäsuvaitsevainen. Olen pitkään myös ostellut Reilun kaupan banaaneja, kahvia ja teetä.

Mutta minulle kävi kuten Tiede-lehden kolumnistille Marko Hamilollekin, että kävin lukemassa Scriptaa ja huomasin, ettei Jussi Halla-aho olekaan paha mies, tai ainakaan kovin paha. Minusta kehittyi myös aikaa myöten vakaa nuiva.

Aikaisemmin äänestelin vaaleissa paljon Kristillistä Liittoa / Kristillisdemokraatteja, mutta puoluekantani on sittemmin vaihtunut melko vakaumuksellisesti Muutos 2011 -puolueeseen. Olen myös kristitty, ja uutta puoluekantaani auttaa kovasti se, että olen jo hyvän aikaa kannattanut uskonnollisten yhdyskuntien ja valtion eroa.

Kannatan sellaisten uskontojen kieltämistä, jotka itse eivät ole valmiita suomaan sitä ihmisille.

Myös molemmat pikkuveljeni ovat nykyään nuivia.

Molemmissa tietokoneissani on Linux, pidän hyvästä kirjallisuudesta ja harrastan pikkaisen esperantoa.

Olen ollut Hommaforumin rekisteröitynyt käyttäjä jo hyvän aikaa, mutta olen sen verran ujo, etten ole aikaisemmin kirjoitellut täällä mitään minnekään.

"

Siitä pitäen lueskelin hartaasti pahan Hommaforumin aihealueita. Ja aina joskus kirjoittelinkin sinne tekstinpätkiä. Ne ovat olleet yleensä suhteellisen lyhyitä. Vuoden 2011 eduskuntavaalien aikoihin päässäni kuitenkin naksahti jokin ja huomasin, ettei minua enää huvita kirjoitella pahalle Hommaforumille. Niinpä seuraavien kahden vuoden aikana kirjoittelin sinne vain hyvin satunnaisesti ja harvakseltaan. Kunnes tämän vuoden keväällä jotain tapahtui taas, ja rupesin uudestaan kirjoittelemaan enemmän. Itse asiassa minua nyt risoi se, että taukojeni vuoksi laskennallinen osallistumiseni sinne kirjoittelemiseen oli heikonlainen. Se luku näkyy pahan Hommaforumin tilastoissa niin minulle itselleni kuin muille käyttäjille. Ehkä kirjoittelin nyt välillä sellaistakin, minkä olisi voinut jättää kirjoittamatta tai ainakin julkaisematta. Mutta tähän aikaan myös rupesin esiintymään pahalla Hommaforumilla omalla nimelläni, eli ryhdyin nk. nimelliseksi jäseneksi. Tämän statuksen saadakseen käyttäjän tulee todistaa henkilöllisyytensä ylläpidolle.

Joitakin viikkoja sitten taas lopahti minulla kirjoittamisinto. Sen koommin olen tuskin käynyt edes lukaisemassa mitään pahalla Hommaforumilla. Mutta kun minä arvostan pahan Hommaforumin merkitystä sen käyttäjille ja yhteiskunnallemme ... itse asiassa kun minä rakastan pahaa Hommaforumia, niin olen nyt tullut siihen tulokseen, että minun pitää ruveta taas käymään siellä useammin. Olen sitä mieltä, ettei minun tarvitse oikeastaan kantaa huolta passiivisuudesta kertovasta tilastostakaan. Kirjoitan silloin kun kirjoitan. Kuten ulkomaankielisessä laulussa sanotaan:

And I don't want no pardon
for what I was and am
I won't be reconstructed
and I do not give a damn

Heti kun olen tämän blogimerkintäni julkaissut, niin minä parannan, ei kun pahennan tapani, ja menen pahalle Hommaforumille lueskelemaan. Ja tulipa mieleeni, että voisin käydä vilkaisemassa myös Mestarin kirjoituksia tämän blogissa. Jussi Halla-aho ei ole kansanedustajaksi tulonsa jälkeen päivittänyt blogiaan niin usein kuin ennen, mutta kyllä niitä kirjoituksia aina silloin tällöin putkahtaa uusiakin.

Moni ei tiedä sitä, että nuivat eivät ole sataprosenttisen tosissaan käyttäessään Jussi Halla-ahosta nimitystä Mestari. Kyse on nk. suvaitsevaiston jäseniin kohdistuvasta sarkasmista, kun monet näistä aikuisen oikeasti kuvittelevat Jussi Halla-ahon olevan nuivien "palvoma" "johtaja". Niin, ja nimitys "suvaitsevaisto" on myös sarkasmia.

Seuraavaa linkkiä klikkaamalla pääset lukemaan vuodentakaisen blogitekstini pahaa Hommaforumia koskien:

Jutustelua Hommaforumista

Ja seuraavan linkin kautta pääset lukemaan kotisivuillani olevan tekstini monikulturismista:

Monikulturismi ja nuiva aate

Tuossa pahalle Hommaforumille kirjoittamassani esittelytekstissä mainitsemastani Muutos 2011 -puolueesta pääset lukemaan seuraavasta blogimerkinnästäni:

Muutos 2011 -puolue

Samaten tässä esittelytekstissäni mainitsemastani Marko Hamilosta pääset lukemaan seuraavasta blogimerkinnästäni:

Syksy Räsästä värisyttää Marko Hamilo

...
PS 29.9.2013: Lisäsin alun "nuiva"-sanaan linkin.

PS 27.1.2015: Itse-esittelyssäni kohdassa "kannatan sellaisten uskontojen kieltämistä, jotka itse eivät ole valmiita suomaan sitä ihmisille" oli sattunut ajatusvirhe. Sanalla "sitä" viittasin ilmeisesti uskonnonvapauteen.

2 kommenttia:

  1. Ja näköjään joudun kommentoimaan ensimmäisenä tätä blogimerkintääni. Haluan jakaa kanssanne sen tiedon, että Mestarille on nyt 7.8. syntynyt uusi pienokainen. Oi, katso:

    http://www.halla-aho.com/scripta/lisaantykaa_ja_tayttakaa_toyota_corolla.html

    Onnea Hallikselle!

    VastaaPoista
  2. Ja tulipa sitä tosiaan aloitettua taas pahan Hommaforumin lukeminenkin. Sinne on ehtinyt tietenkin kertyä järjetön määrä sellaista luettavaa, joka voisi kiinnostaa minua. Mutta, aina silloin tällöin tulen tätä tekemään.

    VastaaPoista