torstai 27. heinäkuuta 2017

Uni Brewster F2A "Buffalolla" lentämisestä

Näin jokin aika sitten seuraavanlaista unta:

Lensin vesialueen yläpuolella Neuvostoliiton alueella toisen maailmansodan aikaisella yhdysvaltalaisvalmisteisella hävittäjälentokoneella Brewster F2A "Buffalolla". Kyseessä oli suomalaisilta kaapattu sotasaaliskone, minä olin Neuvostoliiton puolelle loikannut lentäjä. Tunnelma oli erinomainen. Se johtui koneesta ja siitä, mitä sain sen tekemään. Olin kuin vapaa taivaan lintu.

Näin Suomen puoleisen ranta-alueen. Päätin loikata takaisin. Löysin sopivan tasaisen ja esteettömän maakaistaleen, jolle oli hyvä laskeutua.

Pistin koneeni laskuun. Se onnistui.

Mutta olin näköjään unohtanut laittaa laskutelineet ulos. Siitä huolimatta olin selvinnyt ilman suurempia kolhuja, ja samoin koneeni. Potkurikaan ei ollut vääntynyt saatikka hajonnut, mikä oli jonkin verran epänormaalia. Mutta koneeni olikin nyt kooltaan jotain kolmasosan normaalista. Ja se oli hyvin kevyt. Saatoin käännellä sitä puolelta toiselle omin voimin. Rupesin pumppaamaan laskutelineitä ulos, jotta voisin rullata sen metsikössä johonkin liikennettä haittaamattomaan paikkaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti